window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-168683314-1');

3 Modalităti eficiente de eliberare prin scris

-Delia Vatamanu-

Scrisul de mâna este unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru vindecarea interioară. Nu numai că activează partea creierului nostru care cultivă auto-reflecția, ci ne ajută la eliberarea încărcăturii emoţionale legată de anumite evenimente traumatice și în descâlcirea gândurilor, pentru mai multă claritate

Cu toate acestea, scrisul ineficient poate crea mai multă suferință decât claritate atunci când ne lăsăm mintea să cadă pradă fricii. E important să venim si cu răspunsuri care aduc rezoluţie. Dacă ne descărcăm toate temerile și gândurile intruzive fără să le răspundem, ar fi ca și cum asculti un copil care-și spune temerile cele mai profunde, fără să i se ofere un cuvânt de îndrumare sau reasigurare.

Cele mai eficiente trei forme de a scrie pentru eliberare sunt:

  1. Ventilează și răspunde: Toarnă toate gândurile și emoţiile care te incarcă, apoi răspunde dintr-o parte înțeleaptă și clară din tine.
  2. Dialogarea: Aici permiți diferitelor părți ale sinelui tău – Criticul, Bătăușul, Perfecționistul, Rezistența (pentru a numi câteva) – să aibă o voce, apoi să răspunzi cu compasiune și cu blândeţe. Dialogul continuă înainte și înapoi, ca o joacă, până când simțiți o anumită claritate sau rezoluție.
  3. Scrie Scrisori: scrisori pe care nu le trimiți persoanelor care te-au rănit în trecut, oferindu-ţi libertate deplină și necenzurată de a exprima tot ceea ce simţi nevoia să exprimi. Pentru a elibera acest strat de emoție, poate fi extrem de util să faci și un ritual, adică fie o arzi, o rupi în bucaţi, fie o îngropi. Ritualurile folosesc unul dintre cele patru elemente (pământ, aer, foc, apă) pentru a transforma conținutul scrisorii într-o altă formă.

Inspirat din cartea lui Sheryl Paul, ‘Wisdom of Anxiety’.

3 Modalităti eficiente de eliberare prin scris

-Delia Vatamanu-

Scrisul de mâna este unul dintre cele mai eficiente instrumente pentru vindecarea interioară. Nu numai că activează partea creierului nostru care cultivă auto-reflecția, ci ne ajută la eliberarea încărcăturii emoţionale legată de anumite evenimente traumatice și în descâlcirea gândurilor, pentru mai multă claritate

Cu toate acestea, scrisul ineficient poate crea mai multă suferință decât claritate atunci când ne lăsăm mintea să cadă pradă fricii. E important să venim si cu răspunsuri care aduc rezoluţie. Dacă ne descărcăm toate temerile și gândurile intruzive fără să le răspundem, ar fi ca și cum asculti un copil care-și spune temerile cele mai profunde, fără să i se ofere un cuvânt de îndrumare sau reasigurare.

Cele mai eficiente trei forme de a scrie pentru eliberare sunt:

  1. Ventilează și răspunde: Toarnă toate gândurile și emoţiile care te incarcă, apoi răspunde dintr-o parte înțeleaptă și clară din tine.
  2. Dialogarea: Aici permiți diferitelor părți ale sinelui tău – Criticul, Bătăușul, Perfecționistul, Rezistența (pentru a numi câteva) – să aibă o voce, apoi să răspunzi cu compasiune și cu blândeţe. Dialogul continuă înainte și înapoi, ca o joacă, până când simțiți o anumită claritate sau rezoluție.
  3. Scrie Scrisori: scrisori pe care nu le trimiți persoanelor care te-au rănit în trecut, oferindu-ţi libertate deplină și necenzurată de a exprima tot ceea ce simţi nevoia să exprimi. Pentru a elibera acest strat de emoție, poate fi extrem de util să faci și un ritual, adică fie o arzi, o rupi în bucaţi, fie o îngropi. Ritualurile folosesc unul dintre cele patru elemente (pământ, aer, foc, apă) pentru a transforma conținutul scrisorii într-o altă formă.

Inspirat din cartea lui Sheryl Paul, ‘Wisdom of Anxiety’.

Distribuie articolul

Distribuie articolul

Abonează-te la Newsletter pentru doza săptămânală de inspirație.

Vei primi gratuit ghidul „Trauma și Relațiile”.

Un ghid menit să-ți aducă înțelegere asupra rănilor din copilărie și cum se manifestă în viața de adult.

Abonează-te la Newsletter pentru doza săptămânală de inspirație.

Vei primi gratuit ghidul „Trauma și Relațiile”.
Un ghid menit să-ți aducă înțelegere asupra rănilor din copilărie și cum se manifestă în viața de adult.

do you mind?

Contribuim la crearea unei societăți în care fiecare om își poate atinge adevăratul potențial într-o stare de deplin confort psihologic și emoțional.

do you mind?

Contribuim la crearea unei societăți în care fiecare om își poate atinge adevăratul potențial într-o stare de deplin confort psihologic și emoțional.

CONTACT

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Pentru informații detaliate despre celelate programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro

ANPC | Termeni și Condiții | Politică de confidențialitate | Cookies

© 2023 DoYouMind.ro Toate drepturile sunt rezervate

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Pentru informații detaliate despre celelate programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro

ANPC | Termeni și Condiții | Politică de confidențialitate | Cookies

© 2023 DoYouMind.ro Toate drepturile sunt rezervate

Go to Top